autospecialsa.plarrow right†Motoryzacjaarrow right†Renault Clio 3: Jaki silnik wybrać do tego modelu, by uniknąć problemów?
Robert Sitek

Robert Sitek

|

16.06.2024

Renault Clio 3: Jaki silnik wybrać do tego modelu, by uniknąć problemów?

Renault Clio 3: Jaki silnik wybrać do tego modelu, by uniknąć problemów?

Spis treści

Renault Clio 3 jaki silnik wybrać to pytanie, które nurtuje wielu kierowców planujących zakup tego popularnego modelu. Wybór odpowiedniej jednostki napędowej ma kluczowe znaczenie, ponieważ wpływa na osiągi, zużycie paliwa, a przede wszystkim na niezawodność i koszty eksploatacji. W tym artykule przyjrzymy się różnym opcjom silnikowym dostępnym w Renault Clio III generacji, analizując ich mocne i słabe strony, aby pomóc Ci podjąć najlepszą decyzję.

Kluczowe wnioski
  • Unikaj silników o zapowietrzonej reputacji, takich jak niektóre diesle 1.5 dCi, które stwarzały liczne problemy.
  • Wśród benzyn godne polecenia są jednostki 1.2 16V oraz 1.4 16V, które wyróżniają się niezawodnością i dobrymi osiągami.
  • Silnik diesla 1.5 dCi (w wersjach po liftingu) zyskał opinię trwalszego i mniej problematycznego.
  • Przy wyborze zwróć uwagę na stan techniczny konkretnego egzemplarza oraz historię przeglądów i napraw.
  • Niezależnie od wyboru, regularne serwisowanie i dobra eksploatacja są kluczowe dla długiej i bezproblemowej pracy silnika.

Renault Clio 3: Silniki do unikania ze względu na częste awarie

Niestety, Renault Clio 3 miało kilka słabszych silników, które przysparzały właścicielom licznych problemów. Najbardziej problematycznym okazał się diesel 1.5 dCi w wersjach wyprodukowanych przed liftem. Użytkownicy skarżyli się na częste awarie wtryskiwaczy, pompy wysokiego ciśnienia, a nawet pęknięcia głowic. Konieczność drogich napraw skutecznie zniechęcała do tej jednostki.

Innym silnikiem, którego lepiej unikać, była benzynowa 1.6 16V. Chociaż początkowo wydawała się niezawodna, z czasem pojawiły się problemy z luźnymi łańcuchami rozrządu. Oznaczało to poważną ingerencję w silnik i wysokie koszty naprawy. Ponadto, jednostka ta nie słynęła z niskiego spalania.

Mniej kłopotów, ale również nie najlepszą opinię zyskał 1.2 TCe - najmocniejszy z benzynowych silników wolnossących. Niektórzy użytkownicy sygnalizowali zwiększone zużycie oleju i częste wycieki. Jednak problemy te nie były aż tak powszechne jak w przypadku wcześniej wymienionych jednostek.

Wybierając Renault Clio 3, warto więc unikać egzemplarzy z silnikami 1.5 dCi przed liftingiem, 1.6 16V oraz ewentualnie 1.2 TCe. O ile ktoś zdecyduje się na któryś z nich, powinien liczyć się z ewentualnymi kosztownymi naprawami i częstszymi wizytami w serwisie.

Renault Clio 3: Polecane silniki benzynowe - niezawodne i trwałe

Wśród benzynowych silników Renault Clio 3 dwie jednostki wyróżniają się jako najbardziej godne zaufania. Pierwszą z nich jest podstawowy, wolnossący 1.2 16V. Chociaż nie może pochwalić się imponującymi osiągami, to dzięki swej prostocie uchodzi za niezwykle trwały i bezawaryjny silnik. Koszty eksploatacji także są niskie, więc to doskonały wybór dla osób ceniących oszczędność.

Drugą polecana benzyną jest 1.4 16V. Rozwija ona nieco wyższe osiągi przy wciąż rozsądnym zużyciu paliwa. Co istotne, według statystyk i opinii użytkowników, silnik ten charakteryzuje się wysoką niezawodnością. Właściciele chwalą go za bezproblemową pracę i niewielką awaryjność nawet przy wysokich przebiegach.

Oba wymienione silniki benzynowe to konstrukcje stosunkowo proste i sprawdzone. Dzięki temu mogą posłużyć przez długie lata, o ile będą regularnie serwisowane. Stanowią więc rozsądny wybór dla tych, którzy cenią sobie niezawodność i niskie koszty utrzymania.

  • 1.2 16V - niezawodny silnik z niskim zużyciem paliwa, idealny dla oszczędnych kierowców.
  • 1.4 16V - większa moc przy wciąż rozsądnej ekonomicznej eksploatacji i wysokiej niezawodności.

Czytaj więcej: Elektryczny hamulec postojowy: Jak działa i jakie ma zalety w aucie?

Renault Clio 3: Najlepsze silniki diesla dostępne w tym modelu

Gdy mowa o Renault Clio 3 w dieslu, wybór jest nieco bardziej skomplikowany. Większość ekspertów i właścicieli zgadza się jednak, że po liftingu przeprowadzonym w 2009 roku, problematyczny silnik 1.5 dCi zaczął prezentować się znacznie lepiej. Wprowadzone modyfikacje sprawiły, że stał się on bardziej wytrzymały i mniej awaryjny.

Wersja 1.5 dCi po liftingu stała się więc ciekawą opcją dla kierowców lubiacych jednostki wysokoprężne. Silnik ten gwarantuje świetną ekonomię i dobre osiągi przy odpowiedniej kulturze pracy. Chociaż wciąż nie jest to hit niezawodności, to przy regularnej obsłudze powinien bezproblemowo posłużyć przez wiele lat.

Miłośnicy diesli mogą również zwrócić uwagę na najmocniejszą wersję 1.5 dCi o mocy 106 KM. Zapewnia ona bardzo dobre parametry i przyzwoitą dynamikę, a jednocześnie cieszy się nieco lepszą opinią od bazowego 86-konnego wariantu. To dobra propozycja dla tych, którzy szukają wydajnego i oszczędnego diesla z rezerwą mocy.

Renault Clio 3: Porównanie kosztów eksploatacji różnych jednostek

Przy wyborze silnika do Renault Clio 3 warto wziąć pod uwagę koszty eksploatacji poszczególnych jednostek. Najbardziej opłacalne będą tu benzyny, a zwłaszcza podstawowe 1.2 16V oraz 1.4 16V. Ich zużycie paliwa w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 5-6 litrów na 100 km. Niskie spalanie idzie w parze z niewygórowanymi cenami przeglądów i napraw.

Diesle będą z kolei droższe w utrzymaniu, ale za to mogą pochwalić się większą oszczędnością podczas jazdy. Zużycie paliwa 1.5 dCi to około 4-5 litrów na 100 km. Jednak przy tej jednostce należy się liczyć z kosztowniejszymi przeglądami i droższymi częściami eksploatacyjnymi.

Dużym obciążeniem, zwłaszcza przy starszych silnikach, mogą być ewentualne poważniejsze naprawy. W przypadku diesli koszty regeneracji lub wymiany filtra cząstek stałych lub turbosprężarki są bardzo wysokie. W benzynach problemy pojawiają się rzadziej, ale np. naprawa luźnego łańcucha rozrządu 1.6 16V to wydatek kilku tysięcy złotych.

Podsumowanie

Wybierając renault clio 4 jaki silnik wybrac, trzeba dobrze się zastanowić. Nie wszystkie jednostki sprawdzają się równie dobrze w tym modelu. Warto jednak mieć na uwadze, że największe problemy przysparzały starsze wersje 1.5 dCi przed liftingiem. Bezpieczniejszym wyborem będą sprawdzone wolnossące benzyny 1.2 16V i 1.4 16V, które słyną z niezawodności i niskich kosztów eksploatacji.

Jeśli ktoś preferuje diesla, to po liftingu jednostka 1.5 dCi prezentowała się już lepiej. Dla kierowców szukających więcej mocy, ciekawą opcją może być także usportowiona wersja tej jednostki o mocy 106 KM. Ogólnie przy wyborze silnika do renault clio 4 warto zwrócić uwagę na opinie użytkowników i serwisantów, a następnie dokładnie kontrolować stan konkretnego egzemplarza.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Akumulator do samochodu elektrycznego: Jak podłączyć i uniknąć problemów?
  2. Tylna oś: Jakie są jej funkcje w samochodzie i kiedy wymaga naprawy?
  3. Bagażnik Opel Mokka: Jaką ma pojemność i czy jest praktyczny na co dzień?
  4. Małe auta elektryczne: Najlepsze modele na miejskie drogi, które warto znać
  5. Łańcuch rozrządu: Kiedy wymieniać łańcuch rozrządu w samochodzie osobowym?

Zobacz więcej