autospecialsa.plarrow right†Samochodyarrow right†Audi e tron 55: Czy warto kupić ten elektryczny SUV z napędem quattro?
Robert Sitek

Robert Sitek

|

14 czerwca 2024

Audi e tron 55: Czy warto kupić ten elektryczny SUV z napędem quattro?

Audi e tron 55: Czy warto kupić ten elektryczny SUV z napędem quattro?

Spis treści

Audi e-tron 55 to luksusowy, elektryczny SUV, który łączy w sobie elegancję, wysokie osiągi i zaawansowaną technologię. Czy jednak warto zainwestować w ten model z napędem quattro? W tym artykule przyjrzymy się bliżej specyfikacji technicznej, komfortowi jazdy, kosztom użytkowania oraz porównamy e-tron 55 z konkurencyjnymi pojazdami, aby pomóc Ci podjąć świadomą decyzję zakupową.

Kluczowe wnioski:
  • Audi e-tron 55 quattro oferuje imponujący zasięg i wydajność, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla osób poszukujących ekologicznego, ale jednocześnie luksusowego SUV-a.
  • Dzięki napędowi na cztery koła quattro, e-tron 55 zapewnia doskonałą przyczepność i prowadzenie w różnych warunkach drogowych.
  • Wysoki poziom wyposażenia i nowoczesne technologie podnoszą komfort jazdy, ale również wpływają na cenę pojazdu.
  • Koszty użytkowania e-tron 55 mogą być niższe niż w przypadku tradycyjnych SUV-ów, szczególnie jeśli uwzględnimy oszczędności na paliwie i preferencyjne stawki za ładowanie.
  • Przed zakupem warto rozważyć dostępność stacji ładowania w Twojej okolicy oraz porównać e-tron 55 z innymi elektrycznymi SUV-ami dostępnymi na rynku.

Specyfikacja techniczna Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron 55 quattro to imponujący elektryczny SUV, który łączy w sobie moc, wydajność i zaawansowaną technologię. Sercem tego pojazdu są dwa silniki elektryczne - jeden na przedniej i jeden na tylnej osi - które razem generują moc 360 kW (489 KM) w trybie boost. To sprawia, że e-tron 55 quattro może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy.

Napęd na cztery koła quattro, charakterystyczny dla marki Audi, zapewnia doskonałą trakcję i stabilność w różnych warunkach drogowych. System ten dynamicznie rozdziela moment obrotowy między osiami, co przekłada się na precyzyjne prowadzenie i bezpieczeństwo jazdy, niezależnie od nawierzchni czy pogody.

Akumulator litowo-jonowy o pojemności 95 kWh stanowi źródło energii dla Audi e-tron 55. Bateria ta jest umieszczona w podłodze pojazdu, co nie tylko obniża środek ciężkości, poprawiając właściwości jezdne, ale także pozwala na optymalne wykorzystanie przestrzeni wewnątrz samochodu. Dzięki temu e-tron 55 oferuje komfortowe warunki zarówno dla pasażerów, jak i dla bagażu.

Jeśli chodzi o ładowanie, Audi e-tron 55 quattro jest kompatybilny z szybkimi ładowarkami DC o mocy do 150 kW. Oznacza to, że w idealnych warunkach można naładować akumulator od 0 do 80% w około 30 minut. To duża zaleta dla osób, które często podróżują na dłuższych dystansach i cenią sobie czas.

Osiągi i zasięg Audi e-tron 55 na jednym ładowaniu

Jednym z kluczowych aspektów przy wyborze samochodu elektrycznego jest jego zasięg. Audi e-tron 55 nie zawodzi pod tym względem - według cyklu WLTP może przejechać na jednym ładowaniu do 436 km. To imponujący wynik, który pozwala na swobodne przemieszczanie się nie tylko po mieście, ale także na dłuższych trasach bez częstego martwienia się o ładowanie.

Warto podkreślić, że rzeczywisty zasięg może się różnić w zależności od stylu jazdy, warunków drogowych i pogodowych. Jednak Audi e-tron 55 quattro zostało wyposażone w zaawansowany system rekuperacji energii, który odzyskuje energię podczas hamowania i zwalniania, co pomaga w wydłużeniu zasięgu.

Jeśli chodzi o osiągi, e-tron 55 imponuje nie tylko przyspieszeniem, ale także prędkością maksymalną ograniczoną elektronicznie do 200 km/h. To sprawia, że samochód radzi sobie świetnie zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Ponadto, dzięki natychmiastowemu momentowi obrotowemu charakterystycznemu dla silników elektrycznych, reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest błyskawiczna.

System zarządzania baterią dba o to, by akumulator pracował w optymalnych warunkach, co przekłada się na jego żywotność i stabilne osiągi. Audi zapewnia, że po 8 latach lub 160 000 km bateria powinna zachować co najmniej 70% swojej pierwotnej pojemności. To ważna informacja dla osób rozważających zakup używanego Audi e-tron 55 w przyszłości.

Komfort jazdy i wyposażenie Audi e-tron 55

Audi e-tron 55 quattro to nie tylko świetne osiągi, ale przede wszystkim luksus i komfort na najwyższym poziomie. Wnętrze zostało zaprojektowane z dbałością o każdy detal, oferując przestronną kabinę wykończoną wysokiej jakości materiałami. Fotele z regulacją elektryczną, podgrzewaniem i wentylacją zapewniają wygodę nawet podczas długich podróży.

Jednym z wyróżników e-tron 55 jest zaawansowany system zawieszenia pneumatycznego, który automatycznie dostosowuje prześwit i twardość do warunków jazdy. Dzięki temu samochód płynnie pokonuje nierówności, a jednocześnie zachowuje stabilność przy wyższych prędkościach. Dodatkowo, izolacja akustyczna i brak hałasu silnika sprawiają, że podróżowanie tym elektrycznym SUV-em jest niezwykle ciche i relaksujące.

Na pokładzie Audi e-tron 55 znajdziemy najnowocześniejsze systemy inforozrywki i wspomagania kierowcy. Centralnym elementem kokpitu jest dotykowy ekran MMI touch response, który intuicyjnie obsługuje nawigację, multimedia i ustawienia pojazdu. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, co ułatwia integrację ze smartfonem.

Warto wspomnieć o innowacyjnych wirtualnych lusterkach bocznych, które są dostępne jako opcja. Kamery zastępują tradycyjne lusterka, a obraz jest wyświetlany na ekranach OLED wewnątrz kabiny. To nie tylko poprawia aerodynamikę, ale także zwiększa bezpieczeństwo, zapewniając lepszą widoczność w trudnych warunkach.

  • System audio Bang & Olufsen Premium Sound z 16 głośnikami
  • Czterostrefowa klimatyzacja automatyczna
  • Panoramiczny szklany dach
  • Asystent jazdy w korku i na autostradzie
  • System kamer 360 stopni ułatwiający parkowanie

Porównanie Audi e-tron 55 z konkurencyjnymi SUV-ami

Na rynku luksusowych elektrycznych SUV-ów Audi e-tron 55 quattro ma kilku godnych rywali. Jednym z nich jest Tesla Model X, znana z imponujących osiągów i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Model X może pochwalić się nieco większym zasięgiem i szybszym przyspieszeniem, jednak e-tron 55 przewyższa go jakością wykończenia wnętrza i komfortem jazdy.

Innym konkurentem jest Mercedes-Benz EQC, który podobnie jak Audi e-tron 55 stawia na luksus i wyrafinowanie. EQC oferuje zbliżony zasięg i osiągi, ale e-tron ma przewagę w postaci większej przestrzeni wewnątrz i bardziej zaawansowanego układu napędowego quattro. Z kolei Jaguar I-PACE, choć mniejszy, imponuje sportowym charakterem i zwinnością, jednak ustępuje Audi pod względem komfortu i wyciszenia kabiny.

BMW iX to nowszy gracz na rynku, który wyróżnia się futurystycznym designem i zaawansowanymi technologiami. Oferuje porównywalny zasięg i moc do Audi e-tron 55 quattro, ale jego stylistyka może być bardziej kontrowersyjna. E-tron z kolei zachowuje klasyczną, elegancką linię Audi, co dla wielu klientów jest atutem.

Warto zauważyć, że Audi e-tron 55 wyróżnia się na tle konkurencji możliwością bardzo szybkiego ładowania (do 150 kW), co w praktyce przekłada się na krótsze postoje podczas dłuższych podróży. Ponadto, rozbudowana sieć serwisowa Audi i stabilna wartość rezydualna modeli tej marki mogą być dodatkowymi argumentami przemawiającymi za wyborem e-tron 55.

Koszty użytkowania i ładowania Audi e-tron 55

Przejście na napęd elektryczny wiąże się z odmienną strukturą kosztów użytkowania samochodu. W przypadku Audi e-tron 55 quattro początkowa inwestycja jest znacząca - ceny tego modelu startują od około 350 000 zł. Jednak w dłuższej perspektywie właściciel może liczyć na oszczędności, szczególnie jeśli chodzi o "tankowanie".

Koszt ładowania Audi e-tron 55 zależy od cen energii elektrycznej i sposobu ładowania. Przy korzystaniu z domowego wallboxa i nocnej taryfy, pełne naładowanie akumulatora może kosztować nawet poniżej 50 zł, co przekłada się na około 10-15 zł na 100 km. To znacznie mniej niż w przypadku podobnej klasy samochodów spalinowych.

Ładowanie na publicznych stacjach jest zwykle droższe, szczególnie przy korzystaniu z szybkich ładowarek DC. Jednak wciąż pozostaje konkurencyjne w porównaniu do kosztów paliwa. Warto też wspomnieć, że niektórzy dealerzy Audi oferują karty umożliwiające bezpłatne lub zniżkowe ładowanie na wybranych stacjach, co dodatkowo obniża koszty eksploatacji.

Jeśli chodzi o serwis, Audi e-tron 55 quattro wymaga mniej regularnych wizyt w warsztacie niż samochody spalinowe. Brak konieczności wymiany oleju, filtrów czy świec zapłonowych przekłada się na niższe koszty przeglądów. Jednak w przypadku ewentualnej naprawy układu napędowego czy wymiany baterii, koszty mogą być znaczące - dlatego warto rozważyć wykupienie dodatkowego pakietu gwarancyjnego.

  • Niższe koszty "paliwa" - średnio 10-15 zł/100 km przy ładowaniu domowym
  • Mniejsza liczba części eksploatacyjnych = tańsze przeglądy
  • Możliwość uzyskania dopłat i ulg dla samochodów elektrycznych
  • Potencjalnie wysokie koszty napraw po okresie gwarancyjnym

Wady i zalety zakupu Audi e-tron 55 quattro

Decydując się na Audi e-tron 55 quattro, otrzymujemy luksusowy, przestronny i niezwykle komfortowy SUV, który jednocześnie jest przyjazny dla środowiska. Bezemisyjny napęd w połączeniu z cichą pracą silników elektrycznych zapewnia nowy wymiar przyjemności z jazdy. Imponujące osiągi, świetne właściwości jezdne dzięki napędowi quattro i zaawansowane systemy bezpieczeństwa to kolejne mocne strony tego modelu.

Wśród zalet warto wymienić również wysoki poziom wyposażenia, który obejmuje najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i multimedialne. Audi e-tron 55 oferuje także przestronne wnętrze i duży bagażnik, co czyni go praktycznym wyborem dla rodzin. Nie bez znaczenia jest również prestiż marki Audi i jej doświadczenie w produkcji samochodów premium, które przekłada się na jakość wykonania i niezawodność.

Jednakże, jak każdy samochód, e-tron 55 ma też swoje wady. Pierwszą z nich jest wysoka cena zakupu, która może być barierą dla wielu potencjalnych nabywców. Choć koszty eksploatacji są niższe niż w przypadku aut spalinowych, początkowa inwestycja jest znacząca. Kolejnym minusem może być ograniczona infrastruktura ładowania w niektórych regionach, co może utrudniać dłuższe podróże.

Chociaż zasięg Audi e-tron 55 quattro jest imponujący jak na elektrycznego SUV-a, wciąż ustępuje niektórym konkurentom, takim jak Tesla Model X. Dla osób często podróżujących na długich dystansach może to stanowić pewne ograniczenie. Dodatkowo, czas ładowania, mimo że krótki przy wykorzystaniu szybkich ładowarek, wciąż jest dłuższy niż tankowanie samochodu spalinowego.

Podsumowując, Audi e-tron 55 to znakomity wybór dla osób poszukujących luksusowego, ekologicznego SUV-a, które cenią sobie komfort, nowoczesne technologie i prestiż marki. Jeśli jesteś w stanie zaakceptować wyższą cenę zakupu i masz dostęp do infrastruktury ładowania, zalety tego modelu z pewnością przeważą nad wadami. E-tron 55 quattro to nie tylko samochód - to inwestycja w przyszłość motoryzacji i krok w stronę bardziej zrównoważonej mobilności.

Podsumowanie

Audi e-tron 55 quattro to luksusowy elektryczny SUV, który łączy ekologię z najwyższą jakością wykonania. Oferując imponujący zasięg, komfortowe wnętrze i zaawansowane technologie, e-tron 55 stanowi atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnych pojazdów premium, choć jego cena może być wyzwaniem dla niektórych nabywców.

Warto śledzić rozwój gamy elektrycznych Audi, w tym nadchodzący model Audi A6 e-tron, który może zrewolucjonizować segment limuzyn. Niezależnie od modelu, marka konsekwentnie dąży do perfekcji, łącząc innowacje z legendarną jakością quattro, co czyni jej pojazdy elektryczne godnymi rozważenia przy zakupie.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Akumulator do samochodu elektrycznego: Jak podłączyć i uniknąć problemów?
  2. Naklejki na tablice rejestracyjne: Jakie są zasady i przepisy dotyczące naklejek?
  3. Rozrząd OM646: Jakie są objawy zużycia i kiedy warto go wymienić?
  4. Małe auta elektryczne: Najlepsze modele na miejskie drogi, które warto znać
  5. Romet Pony M2: Czym różni się od modelu Romet Pony M1 i który wybrać?

Zobacz więcej