autospecialsa.plarrow right†Motoryzacjaarrow right†Golf 6: Jaki silnik wybrać dla najlepszych osiągów i oszczędności?
Robert Sitek

Robert Sitek

|

13 września 2024

Golf 6: Jaki silnik wybrać dla najlepszych osiągów i oszczędności?

Golf 6: Jaki silnik wybrać dla najlepszych osiągów i oszczędności?

Spis treści

Volkswagen Golf VI, produkowany w latach 2008-2012, oferował szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych. Model ten charakteryzował się różnorodnością jednostek napędowych, dostosowanych do różnych potrzeb kierowców. Silniki benzynowe obejmowały warianty od ekonomicznego 1.4 MPI 80 KM po dynamiczny 1.4 TSI 160 KM. Diesle reprezentowane były przez jednostki od 1.6 TDI 105 KM do 2.0 TDI 140 KM. Golf VI wyróżniał się dobrymi osiągami i niskim spalaniem, szczególnie w wersjach BlueMotion.

Najważniejsze informacje:
  • Okres produkcji: 2008-2012
  • Silniki benzynowe: od 80 do 160 KM
  • Silniki diesla: od 105 do 140 KM
  • Najoszczędniejsza wersja: 1.6 TDI 105 KM BlueMotion (3,8 l/100 km)
  • Najszybsza wersja: 1.4 TSI 160 KM (0-100 km/h w 8,0 s)
  • Dostępne technologie: start-stop, rekuperacja energii

Przegląd silników dostępnych w Volkswagenie Golfie VI

Golf 6 oferował szeroką gamę jednostek napędowych, dostosowanych do różnych potrzeb kierowców. Wybór odpowiedniego silnika wpływał znacząco na osiągi i oszczędność tego popularnego modelu.

  • 1.4 MPI 80 KM (benzyna)
  • 1.6 MPI 102 KM (benzyna)
  • 1.4 TSI 122 KM (benzyna)
  • 1.4 TSI 160 KM (benzyna)
  • 1.6 TDI 105 KM (diesel)
  • 2.0 TDI 110 KM (diesel)
  • 2.0 TDI 140 KM (diesel)
Silnik Moc Pojemność Rodzaj paliwa
1.4 MPI 80 KM 1390 cm³ Benzyna
1.6 MPI 102 KM 1595 cm³ Benzyna
1.4 TSI 122/160 KM 1390 cm³ Benzyna
1.6 TDI 105 KM 1598 cm³ Diesel
2.0 TDI 110/140 KM 1968 cm³ Diesel

Silniki benzynowe w Golfie 6 - osiągi i ekonomia

1.4 MPI i 1.6 MPI - bazowe jednostki

Podstawowe silniki benzynowe w Golfie 6 oferowały umiarkowane osiągi. 1.4 MPI 80 KM rozpędzał auto do 100 km/h w 13,9 s, osiągając Vmax 172 km/h. 1.6 MPI 102 KM był nieco żwawszy, z czasem 11,3 s do setki i Vmax 188 km/h. Spalanie wynosiło odpowiednio 6,2 l/100 km i 7,1 l/100 km.

Zaletą tych jednostek była prosta konstrukcja i niezawodność. Wadą - dość wysokie zużycie paliwa w stosunku do oferowanych osiągów.

Turbodoładowane silniki 1.4 TSI

Volkswagen Golf 6 z silnikiem 1.4 TSI oferował dwie wersje mocy: 122 KM i 160 KM. Mocniejsza jednostka zapewniała przyspieszenie 0-100 km/h w 8,0 s i Vmax 218 km/h, podczas gdy słabsza osiągała setkę w 10,1 s i Vmax 200 km/h. Co ciekawe, spalanie obu wersji było podobne - około 6,2-6,7 l/100 km.

Turbodoładowanie znacząco poprawiło osiągi, jednocześnie utrzymując ekonomię jazdy na dobrym poziomie. Silniki te oferowały wysoki moment obrotowy już od niskich obrotów, co przekładało się na lepszą elastyczność.

Czytaj więcej: BMW G Power E60: Czy warto zainwestować w ten ekskluzywny tuning?

Jednostki wysokoprężne - moc i oszczędność

1.6 TDI - kompromis między osiągami a ekonomią

Silnik 1.6 TDI 105 KM w Golfie VI to jednostka o wysokiej wydajności. Oferował przyspieszenie 0-100 km/h w 11,3 s i Vmax 189 km/h. Jego główną zaletą było niskie zużycie paliwa - średnio 4,5 l/100 km.

W codziennym użytkowaniu 1.6 TDI wyróżniał się elastycznością i niskimi kosztami eksploatacji. Świetnie sprawdzał się zarówno w mieście, jak i na trasie.

2.0 TDI - król długich tras

Golf 6 z silnikiem 2.0 TDI był dostępny w wersjach 110 KM i 140 KM. Mocniejsza jednostka oferowała przyspieszenie 0-100 km/h w 9,3 s i Vmax 206 km/h, podczas gdy słabsza osiągała setkę w 10,5 s i Vmax 195 km/h. Spalanie obu wersji było zbliżone - około 4,9-5,3 l/100 km.

2.0 TDI świetnie radził sobie na długich dystansach, oferując dobre osiągi i niskie zużycie paliwa. W mieście zużycie rosło, ale wciąż pozostawało na akceptowalnym poziomie. Wysoki moment obrotowy zapewniał komfortową jazdę i łatwość wyprzedzania.

Technologie zwiększające oszczędność paliwa

System Start-Stop automatycznie wyłączał silnik podczas postoju, np. na światłach, redukując zużycie paliwa w ruchu miejskim. Ponowne uruchomienie następowało błyskawicznie po naciśnięciu sprzęgła.

Rekuperacja energii hamowania pozwalała odzyskiwać energię kinetyczną podczas zwalniania i ładować akumulator, zmniejszając obciążenie alternatora i spalanie.

Technologia BlueMotion, dostępna w wybranych wersjach Golfa VI, łączyła różne rozwiązania pro-ekologiczne. W rezultacie, np. 1.6 TDI 105 KM BlueMotion osiągał imponujące spalanie 3,8 l/100 km, a 1.2 TSI 105 KM BlueMotion - 4,2 l/100 km.

Wskazówka: Jak wybrać optymalny silnik do Golfa 6?
  • Określ swój typ jazdy: miasto, trasa czy mieszany
  • Rozważ roczny przebieg - przy dużym diesel może być bardziej opłacalny
  • Weź pod uwagę koszty eksploatacji, nie tylko spalanie
  • Sprawdź dostępność części i koszty serwisu dla danej jednostki

Porównanie osiągów: benzynowe vs diesle

Silnik Przyspieszenie 0-100 km/h Prędkość maksymalna
1.4 TSI 160 KM 8,0 s 218 km/h
2.0 TDI 140 KM 9,3 s 206 km/h
1.6 MPI 102 KM 11,3 s 188 km/h
1.6 TDI 105 KM 11,3 s 189 km/h

Analiza danych pokazuje, że silniki benzynowe Golfa 6 generalnie oferowały lepsze przyspieszenie i wyższą prędkość maksymalną. Wyjątkiem jest porównanie 1.6 MPI z 1.6 TDI, gdzie diesel dorównuje benzynowemu odpowiednikowi. Turbodoładowane jednostki TSI wyraźnie dominują pod względem osiągów.

Ekonomia jazdy - które silniki są najbardziej oszczędne?

Ranking najmniej paliwożernych jednostek Golfa VI:

  1. 1.6 TDI 105 KM BlueMotion - 3,8 l/100 km
  2. 1.6 TDI 105 KM - 4,5 l/100 km
  3. 2.0 TDI 110 KM - 4,9 l/100 km
  4. 2.0 TDI 140 KM - 4,9 l/100 km (manualna skrzynia)
  5. 1.4 TSI 122 KM - 6,0 l/100 km (DSG)

Rzeczywiste zużycie paliwa zależy od stylu jazdy, warunków drogowych i obciążenia auta. W mieście spalanie zwykle rośnie o 1-2 l/100 km, na trasie może być niższe od deklarowanego. Ważna jest też regularna obsługa techniczna, która utrzymuje silnik w optymalnej kondycji.

Jak wybrać silnik do Golfa 6? - rekomendacje

Dla ceniących osiągi

Entuzjastom szybkiej jazdy polecamy 1.4 TSI 160 KM lub 2.0 TDI 140 KM. Benzynowy TSI zapewnia najlepsze przyspieszenie i prędkość maksymalną, ale przy wyższym spalaniu. Diesel 2.0 TDI oferuje świetny kompromis między mocą a ekonomią, szczególnie na długich trasach.

Dla szukających oszczędności

Oszczędni kierowcy powinni rozważyć 1.6 TDI 105 KM, szczególnie w wersji BlueMotion. To najoszczędniejszy silnik Golfa 6, oferujący niskie koszty eksploatacji przy zadowalających osiągach. Alternatywą jest 1.4 TSI 122 KM, który łączy dobrą dynamikę z umiarkowanym spalaniem.

Uniwersalne rozwiązania

2.0 TDI 140 KM to świetny kompromis między osiągami a ekonomią. Oferuje dobre przyspieszenie, wysoką prędkość maksymalną i umiarkowane spalanie. To idealny wybór dla kierowców, którzy często jeżdżą zarówno po mieście, jak i w trasie.

Podsumowanie - który silnik Golfa 6 jest najlepszy?

Wybór najlepszego silnika do Golfa 6 zależy od indywidualnych potrzeb. Dla oszczędnych, 1.6 TDI BlueMotion będzie idealny. Zwolennicy dynamicznej jazdy docenią 1.4 TSI 160 KM. 2.0 TDI 140 KM to świetny kompromis między osiągami a zużyciem paliwa. Benzynowy 1.4 TSI 122 KM sprawdzi się w mieście i na krótszych trasach.

Pamiętaj, że oprócz osiągów i ekonomii, warto wziąć pod uwagę koszty serwisu i niezawodność. Dokonaj przemyślanego wyboru, uwzględniając swój styl jazdy i budżet.

Golf 6: Wybór silnika dla optymalnych osiągów i oszczędności

Golf 6 oferuje szeroki wachlarz jednostek napędowych, od ekonomicznych diesli po dynamiczne silniki benzynowe TSI. Wybór idealnego silnika zależy od indywidualnych potrzeb i stylu jazdy.

Dla oszczędnych kierowców, 1.6 TDI BlueMotion jest bezkonkurencyjny, osiągając rekordowo niskie spalanie 3,8 l/100 km. Z kolei entuzjaści szybkiej jazdy docenią 1.4 TSI 160 KM, oferujący najlepsze osiągi w gamie. Uniwersalnym rozwiązaniem jest 2.0 TDI 140 KM, łączący dobrą dynamikę z umiarkowanym zużyciem paliwa.

Pamiętajmy, że rzeczywiste zużycie paliwa i osiągi zależą od wielu czynników, w tym stylu jazdy i warunków drogowych. Przy wyborze silnika warto również uwzględnić koszty eksploatacji i dostępność części zamiennych. Niezależnie od preferencji, Golf VI z odpowiednio dobranym silnikiem może zapewnić satysfakcjonujące doświadczenia z jazdy przy rozsądnych kosztach użytkowania.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Akumulator do samochodu elektrycznego: Jak podłączyć i uniknąć problemów?
  2. Naklejki na tablice rejestracyjne: Jakie są zasady i przepisy dotyczące naklejek?
  3. Rozrząd OM646: Jakie są objawy zużycia i kiedy warto go wymienić?
  4. Małe auta elektryczne: Najlepsze modele na miejskie drogi, które warto znać
  5. Romet Pony M2: Czym różni się od modelu Romet Pony M1 i który wybrać?

Źródło:

[1]

https://www.autocentrum.pl/volkswagen/golf/vi/

[2]

https://www.autodata1.com/en/car/volkswagen/golf/golf-vi-16-102-hp

[3]

https://autodata24.com/volkswagen/golf/golf-vi/16-102-hp/details

[4]

https://www.carfolio.com/volkswagen-golf-1.6-tdi-252450

[5]

https://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk6/

Najczęstsze pytania

Najoszczędniejszym silnikiem w Golfie 6 jest wersja 1.6 TDI 105 KM BlueMotion, która zużywa średnio 3,8 l/100 km. Wśród silników benzynowych wyróżnia się 1.2 TSI 105 KM BlueMotion ze średnim spalaniem 4,2 l/100 km. Technologie BlueMotion, takie jak system Start-Stop i rekuperacja energii, znacząco przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa.

Najlepsze osiągi wśród silników benzynowych w Golfie 6 oferuje jednostka 1.4 TSI o mocy 160 KM. Zapewnia ona przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,0 sekund i prędkość maksymalną 218 km/h. Silnik ten charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym 240 Nm dostępnym już od 1500 obr./min, co przekłada się na doskonałą dynamikę jazdy.

Wybór silnika Diesla do Golfa 6 jest korzystny dla osób pokonujących duże dystanse. Jednostki TDI oferują niskie zużycie paliwa i wysoki moment obrotowy, co przekłada się na komfortową jazdę w trasie. Szczególnie polecany jest silnik 2.0 TDI 140 KM, który łączy dobre osiągi z ekonomiczną eksploatacją. Należy jednak uwzględnić wyższy koszt zakupu i obsługi.

Silniki TSI w Golfie 6 łączą zalety jednostek benzynowych i diesli. Oferują wysoką moc i moment obrotowy przy stosunkowo małej pojemności, co przekłada się na dobre osiągi i umiarkowane zużycie paliwa. Technologia bezpośredniego wtrysku i turbodoładowania zapewnia elastyczną pracę silnika w szerokim zakresie obrotów, poprawiając dynamikę jazdy.

Automatyczna skrzynia biegów DSG w Golfie 6 jest warta rozważenia ze względu na szybkie i płynne zmiany biegów oraz komfort jazdy. W niektórych wersjach silnikowych (np. 1.4 TSI) może nawet obniżyć zużycie paliwa. Jednakże wiąże się z wyższym kosztem zakupu i potencjalnie droższą obsługą serwisową. Decyzja powinna zależeć od indywidualnych preferencji i budżetu.

Zobacz więcej